Reflexió final

 

L'assignatura de Mitjans i Recursos Tecnològics en el Procés d'Ensenyament - Aprenentatge en l'Educació Primària ha arribat al seu fi, per tant, ara toca realitzar l’entrada de valoració de tots i cada un dels tallers realitzats durant el curs. Els punts que destacaré seran els que ens proposa la professora per tal de no deixar-nos cap punt important:

 

1.       Desenvolupament del meu PLE.

2.       Tallers que he realitzat.

3.       Utilitat cap a l’Educació Primària.

4.       Estratègies metodològiques de l’assignatura.

5.       Carpetes d’aprenentatge i participació.

6.       Qüestionari final.

7.       Reflexió final.

 

DESENVOLUPAMENT DEL MEU PLE:

El primer taller del curs va ser el de PLE, que es tractava gestionar i organitzar les diferents pàgines web i fonts d’informació que utilitzam, de tal manera que ens sigui mes fàcil accedir-hi.

El recurs web que varem utilitzar fou Symbaloo, un recurs que, jo personalment, no coneixia, però l’he trobat bastant útil.

Personalment el meu Symbaloo al principi hi vaig afegir les webs que més visitava però no ha sofert gaires canvis durant aquest temps. El podia haver utilitzat més però no ha estat el cas, però és un recurs molt a tenir en conte per a futurs etapes de la meva vida.

Vam crear diferents Webmix, una acadèmica, una personal i l’altre de notícies de l’assignatura.

                                                           

Alguns dels elements que formen part del meu PLE es poden classificar així:

Diccionaris i traductors: WikipediaRAE i traductor de Google

Xarxes socials: Edmodo.

Cercadors: Google.

- Pagines de la UIB: Uib digital i UIB.es. 

Correus i emmagatzemadors de tasques: GmailGoogle driveDropboxHotmail.  

Eines de creació: Educaplay i Pixton.

 

Durant aquest curs he adquirit nous recursos per aplicar en el present i sobre tot en un futur, esperem que pròxim, a l’aula de primària. He classificat els elements del mes symbaloo segons la seva funció, d’aquesta manera serà més senzill trobar-ho.

Per a més informació sobre aquest taller ho podeu trobar aquí.

 

Xarxa personal d’aprenentatge de l’assignatura. 

Gràcies a Twitter és molt mes fàcil l’intercavi d’informació entre docents. Seguir a gent que es dedica a la docència et sol·luciona molts de problemes que et puguin sorgir. Tot això ho hem d’agraïr a les TIC. Un bon mestre s’ha de formar contínuament i sobre tot ha de tenir ganes d’aprendre i renovar-se, per així estar sempre al dia del que passa al món i dels nous recursos que van sortint

 

TALLERS QUE HE REALITZAT:

Amb aquesta assignatura , he conegut molts de recursos nous per aplicar a l’aula de primària i sobre tot a dominar-los.

Els meus tallers han girat sobre la temàtica de Llucmajor i la seva cultura al projecte Conèixes Llucmajor?.

 

Seguidament expos les coses amb les que m’he quedat de cada taller:

 

-          Eines de creació

El primer taller que varem realitzar va ser el que havíem de fer una recerca e recursos web que ens permetessin crear còmics, contes, posters, activitats...

Vaig trobar diverses pàgines web  però em vaig centrar amb la de Storyjumper, que es un recurs per crear contes. La raó principal va ser que la vaig trobar més senzilla que les demés

Si voleu trobar mes informació sobre aquest recurs clicau aquí.

 

-          Activitats interactives

Hi ha una gran varietat d’eines per crear activitats i material online. Les que més em varen cridar l’atenció varen ser Cuademia i Educaplay. Jo em vaig decantar per Educaplay que vaig trobar que era mes senzilla i bona d’utilitzar.

Educaplay és un recurs molt pràctic que ens permet creat un ventall molt ampli d’activitats o també utilitzar activitats creades per altres usuaris. Tots aquests recursos són molt uútils per als docents  ja que poden ensenyar a través d’aquestes activitats que es presenten més motivadores i engrescadores per als alumnes.

 

-          Materials auditius

Aquesta pràctica ens va servir per aprendre a crear el nostre propi àudio, en el qual ens vam haver de  gravar la veu, adjuntar-hi música i efectes especials. Si voleu saber com va quedar el meu àudio podeu clicar aquí i així podreu tornar a escoltar-lo.

Gràcies a aquest taller vam aprendre a crear àudios amb l’aplicació Audacity. És un recurs gratuït que ens podem descarregar d’internet. Està molt be ja que és molt clar a l’hora de manejar-lo. He après a usar-lo correctament i vaig trobar que era molt fàcil d’utilitzar i que seria molt motivador per als alumnes.

 

-          Materials multimèdia interactius

Aquest va ser el taller que em va agradar més realitzar. Vàrem crear una activitat multimèdia interactiva gràcies al programa Power Point de Microsoft Office. És al que més temps dedicàrem de tots els tallers, ja que s’havia de crear activitats amb enllaços. Power Point és un programa que al llarg de la nostra etapa educativa hem utilitzat molt però no coneixíem les posibilitats d’aquesta interactivitat.

Per tornar a veure el taller fe clic aquí.

Per poder-ho publicar a la pàgina web ho vaig fer a través de Shlideboom, per a que es pogués veure la majoria de la seva interactivitat, però hi va haver cert elements i funcions que es van perdre, per això ho vaig fer també a partir de Dropbox, creant una carpeta pública.

 

-          Materials audiovisuals

En aquest taller vam haver de crear un vídeo a través de Windows Movie Maker. Si visiteu el taller presentacions multimèdia interactives podreu veure la presentació dels instruments de una batucada dirigit a la classe de música. Em vaig basar en la batucada del poble ja que te molt d’èxit entre els nins.

Em va sortir curt però vaig tenir diversos problemes i no va sortir com jo desitjava. Era una eina que ja sabia utilitzar però la versió que vaig trobar estava molt limitada en comparació a les que ja havia utilitzat.

 

-          Xarxes socials

Aquest taller tractava de crear una xarxa social a través de la plataforma Edmodo. És una eina que no en sabia l’existència ni n’havia sentit parlar mai, per tant no la coneixia. Però he pogut comprovar que és molt pràctica però baix el meu punt de vista embulla un poc a l’hora de configurar-la.

Aquesta xarxa social ens permet que els mestres estiguem en contacte amb els alumnes i ells amb nosaltres. Els pares també poden accedir a  aquesta xarxa social i tenir un control sobre l’ús que fan els seus fills.

 

 

UTILITAT CAP A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA:

Tots els materials utilitzats als tallers són fàcils d’utilitzar, per tant, els poden utilitzar fàcilemt mestres i alumnes, però fent un bon ús d’ells.

Els mestres es poden aprofitar molt d’aquests recursos per crear activitats a partir d’ells, per ampliar el seu ventall de recursos i així motivar més als alumnes.

Les TIC cada vegada es van introduint amb més força dins la societat i sobre tot dins l’aula. Els mestres han d’estar ben formats i saber fer-ne un bo ús d’aquestes per a que els infants puguin aprendre a utilitzar-les correctament.

 

 

ESTRATÈGIES METODOLÒGIQUES DE L’ASSIGNATURA:

Aquesta assignatura s’ha dividit de la següent manera:

-          Classes teòriques: A les classes teòriques rebíem una explicació teòrica d’allò que tractaríem a la classe pràctica. La teoria es mostrava a través d’uns mapes conceptuals que ajudaven molt a l’hora d’estructurar els continguts.

 

-          Classes pràctiques: En aquestes classes posàvem en comú diferents temes com per exemple les opinions del taller anterior. Seguidament la professora ens feia una explicació de la nova pràctica.  És una bona idea aquesta posada en comú ja que pentura s’ens escapava algun detall i els companys ens ho podien solucionar. En acabar la posada en comú i les explicacions la professora ens donava temps per començar la pràctica nova, però aquest temps era molt limitat i quasi no donava temps de fer res a classe.

 

CARPETES D’APRENENTATGE I PARTICIPACIÓ

Durant el curs he anat mirant les carpetes d’altres companys per aprendre altres recursos que no he utilitzat jo o diferents maneres o metodologies que utilitzen i així poder tenir més opcions i variants de fer les coses.

Personalment, m’han estat de molta ajuda les carpetes d’aprenentatge dels meus companys i esper que la meva també per ells.

 

 

QÜESTIONARI FINAL:

Al principi de curs d’aquesta assignatura vam completar un qüestionari per valorar el nostre nivell i ús de les tecnologies.

Ara, a final de curs, hem tornat a omplir un altre qüestionari per valorar l’ús de les eines tecnològiques.

S’ha pogut veure tot el que hem après d’aquesta assignatura i les diferents ventatges que ens donen les TIC.

 

 

REFLEXIÓ FINAL:

Aquesta assignatura ha estat mols productiva i sobre tot molt creativa, he après moltes coses que tant de bo no tardem molt a poder-les posar en pràctica a una aula de primària. He quedat molt satisfet de la evolució que hem fet en aquest àmbit. He après a fer un bon ús de les TIC, he descobert eines que no sabia que existien i he conegut una forma molt motivadora i enriquidora per engrescar als alumnes i sobre tot de futur!